ريگان توان تامين گوشت شتر كرمان را دارد
نوشته شده توسط : باوفا

حجت‌الله جعفري امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ريگان با اعلام خبر آغاز واكسيناسيون شتران در مقابل بيماري شاربن و پاستورلوز اظهار داشت: بيماري شاربن يك بيماري باكتريايي مشترك ميان انسان و دام است.
وي افزود: با توجه به اهميت بيماري، بحث زئونوز بودن آن و داشتن هاگ مقاوم در برابر شرايط نامساعد محيطي كنترل و پيشگيري از آن اهميت به سزايي دارد و به همين منظور شبكه دامپزشكي اين شهرستان دام‌هاي مختلف را عليه اين بيماري مهم واكسينه مي‌كند.
جعفري تصريح كرد: با توجه به اينكه شهرستان ريگان از نظر پرورش شتر يكي از مراكز مهم استان كرمان تلقي مي‌شود تاكنون بيش از 388 نفر شتر عليه اين بيماري واكسينه شده‌اند.
وي گفت: با توجه به وجود توفان‌هاي شن و ريگ در اين شهرستان كه تهديدي جدي براي سيستم تنفسي شتر محسوب مي‌شود، براي مقابله و پيشگيري از بيماري پاستورلوز تعداد 352 نفر شتر عليه اين بيماري مهم واكسينه شده‌اند.
جعفري بيان كرد: با توجه به شروع فصل گرما و فعاليت كنه‌ها و ديگر انگل‌هاي خارجي تعداد 520 نفر شتر و بيش از 5 هزار مترمربع جايگاه شتر سم‌پاشي شده است و اين اقدام تا پايان سال ادامه مي‌يابد.
وي بيان كرد: با توجه به كيفيت غذايي گوشت شتر، ارزش اقتصادي و بالا بودن ميزان تقاضاي آن اميدواريم با راه‌اندازي كشتارگاه دام در شهرستان ريگان فرصت مناسبي براي تأمين گوشت شتر مورد نياز اين شهرستان و ديگر مناطق مورد تقاضا فراهم شود.
به گزارش فارس، در شهرستان ريگان بيش از 2 هزار نفر شتر در نگهداري مي‌شود.





:: بازدید از این مطلب : 1000
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 تير 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: